زندگی پس از مرگ از نظر دانشمندان

زندگی پس از مرگ ،زندگی پس از مرگ در یت،زندگی پس از مرگ در ،زندگی پس از مرگ دروغ است،زندگی پس از مرگ چگونه است،زندگی پس از مرگ از دیدگاه علم،زندگی پس از مرگ از دیدگاه دانشمندان،زندگی پس از مرگ در ادیان مختلف،زندگی پس از مرگ از نظر قرآن،حیات پس از مرگ در یت

زندگی پس از مرگ

در این مطلب از سایت جسارت می خواهیم در مورد زندگی پس از مرگ صحبت کنیم.امیدواریم این مطلب مورد توجه شما عزیزان را جلب کند.زندگی پس از مرگ اعتقادی است که بیشتر ادیان از جمله ادیان ابراهیمی به آن ایمان دارند. این نوشتاز به زندگی پس از مرگ از دیدگاه علم بر اساس بزرگ ترین پژوهشی که تا کنون بشر انجام داده است می پردازد. زندگی پس از مرگ همواره موضوع مورد علاقه ی همه ی انسان ها است. بسیاری از ما احساس می کنیم که حقایقی در رابطه با تجربیات نزدیک به مرگ وجود دارد و این که شاید هشیاری ما می تواند بعد از مرگ مغزی ادامه داشته باشد. مشکل این است که تا کنون هیچ مطالعه ی علمی عظیمی در رابطه با این موضوع صورت نگرفته است.

آشنایی با زندگی پس از مرگ

“برزخ” یعنی عالمی م ن دنیا و آ ت که انسان پس از مرگ وارد آن عالم می‏شود. عالم برزخ متوسط بین دنیا و آ ت و اولین مرحله عالم ملکوت است و برخی از خصوصیات این جهان را از قبیل محدودیت زمانی داراست ولی در عین حال مربوط به عالم عقبی َ است . آیات و روایات متعددی گواه بر آن است که انسان مؤمن در عالم برزخ متنعم به نعمت های الهی است که در ادامه اشاره خواهیم کرد. همچنین روایات زیادی صراحت دارد که اعمال انسان در قبر با او همراه است و پشتیبان یا عذاب دهنده او هستند تا در قیامت بر خداوند عرضه شوند. البته بعضی از مؤمنین نیز در برزخ معذبند و این عذاب کفاره گناهانشان خواهد بود تا در قیامت وارد بهشت گردند. نکته دیگر اینکه ، آنچه در قبر و عالم برزخ مورد سؤال است اعتقادات انسان می باشد ولی بررسی تفصیلی اعمالی مربوط به قیامت است .

اثبات علمی زندگی پس از مرگ

این پژوهش که به س رستی سَم پارنیا از ای ی نیویورک، “استونی بروک” انجام شد، ۴ سال طول کشید. نتایج در دسامبر سال گذشته منتشر شد. این دانشمند شیوه ی انجام این تحقیق را توضیح می دهد: surrender-goddess-300×300 “بر ع آنچه تصور می کنیم، مرگ یک لحظه ی خاص نیست بلکه فرآیندی به طور بالقوه برگشت پذیر است که بعد از هر بیماری سخت یا تصادف رخ می دهد و باعث می شود که قلب، ریه ها و مغز از کار بیفتند. اگر برای مع این روند تلاشی صورت بگیرد، آن را “ایست قلبی” می نامیم؛ هرچند اگر تلاش ها موفقیت آمیز نباشد، این روند مرگ نامیده می شود. در این پژوهش ما می خواستیم پا را فراتر از تجربه ی نزدیک به مرگ بگذاریم، تجربه ای که به لحاظ عاطفی بسیار پرتنش است اما هنوز به خوبی تعریف نشده است؛ هدف از این کار کشف عینی آن چه پس از مرگ برای ما رخ می دهد، است.”

زندگی پس از مرگ از زبان دانشجوی کاستاریکایی که مرده بود

ک دانشجوی برنامه نویسی کامپیوتر در کاستاریکا پس از انجام یک عمل جراحی فوت کرد. وی زندگی پس از مرگ را تجربه کرد و سپس در سردخانه به زندگی دوباره بازگشت. یلا اچ داستان خود را در وب ‏سایت بنیاد تحقیقاتی تجربیات پس از مرگ منتشر کرد.دیدم که پزشکان باشتاب روی من کار می کنند. آشفته بودند، به سرعت علائم حیاتی مرا گرفته و روی من سی پی آر انجام دادند. سپس به تدریج همگی اتاق را ترک د. نفهمیدم که چرا این ‏گونه رفتار می کنند. تصمیم گرفتم که بلند شوم. تنها پزشکم درحالی که به بدنم خیره نگاه می کرد، آن ‏جا ایستاده بود. خواستم که به او نزدیک ‏تر شوم و کنار او ایستادم. می توانستم غم و عذاب روحی او را احساس کنم. به یاد دارم که شانه او را لمس و سپس او آن ‏جا را ترک کرد. بدن من شروع به بالا و بالاتر رفتن کرد. می توانم بگویم که یک نیروی خارجی در حال بالاکشیدن من بود. احساس فوق العاده ای داشتم. بدنم سبک و سبک ‏تر می ‏شد. در حالی که از سقف اتاق جراحی رد می شدم فهمیدم که هرکجا اراده می ‏ ، می توانستم بروم. به محلی کشیده شدم که پر از ابرهای روشن بود، نمی دانم یک اتاق بود یا یک فضای خالی، ولی هر چه در اطراف من قرار داشت بسیار نورانی و روشن بود که بدن مرا مملو از انرژی کرده و وجودم را لبریز از سندی می کرد. به بازوهای خود نگاه و دریافتم که به همان شکل بازوهای انسان ‏ها هستند با این تفاوت که از مواد متفاوتی ساخته شده ‏اند. شبیه بخار سفیدی بودند که با درخششی سفیدرنگ، نقره ای ‏رنگ و مروارید ‏رنگ، اطراف بدن من درهم آمیخته بودند. زیبا بودم. با اینکه هیچ آیینه ای نداشتم که در آن خود را ببینم می توانستم احساس کنم که صورت زیبایی دارم. بازوان و پاهای خود را دیدم که با لباس بلند، ساده و سفید رنگی از نور پوشانده شده بود. صدای من بیشتر شبیه صدای یک نوجوان بود که با صدای یک کودک آمیخته شده بود.ناگهان نوری درخشان ‏تر از بدن من به من نزدیک شد. شدت نور آن، نزدیک بود که مرا کور کند. با صدای دل ‏نشینی به من گفت : « نمی توانی این ‏طور ادامه بدهی. » به خاطر دارم که ذهنی با من صحبت می کرد. درحالی که گریه می چون واقعاً نمی خواستم برگردم، مرا برداشت و نگه داشت. در تمام مدت ت بود و آغوشش به من قدرت می داد. عشق و انرژی را احساس می . هیچ عشق و قدرتی نیست که بتوان در دنیا با آن مقایسه کرد. به من گفت : « تو به اشتباه به اینجا فرستاده شده ای. به دلیل اشتباه یک نفر. باید برگردی. برای اینکه بتوانی اینجا بیایی باید کارهای بسیاری را به انجام برسانی. سعی کن در زندگی به دیگران کمک کنی. »

زندگی پس از مرگ در سردخانه

چشمان خود را باز . همه چیز با درهای ف ی احاطه شده بود. افراد روی میزهای ف ی قرار گرفته بودند و هر نفر روی فرد دیگر قرار داشت. سرانجام آن مکان را شناسایی . من در سردخانه بودم. احساس می که مژگانم یخ بسته ‏اند و تمام بدنم سرد است. بدن خود را احساس نمی . حتی قادر نبودم که گردن خود را تکان بدهم و یا صحبت کنم. احساس خواب آلودگی می . دو یا سه ساعت بعد صداهایی شنیدم. دوباره چشمان خود را گشودم و دو پرستار مرد را دیدم. فهمیدم که باید با یکی از آنها تماس چشمی برقرار کنم. به سختی قدرت این را داشتم که چند بار چشمک بزنم. در نهایت این کار را ولی این کار انرژی زیادی از من گرفت. یکی از آنها به من نگاه کرد و در حالی که ترسیده بود، به همکار خود گفت : « نگاه کن ! چشمان خود را تکان می دهد. » بعد در حالی که می خندید گفت : « بیا از اینجا برویم. اینجا ترسناک شده است. » من از درون فریاد می کشیدم : « لطفاً مرا ترک نکنید. » تا زمانی که پرستاران همراه با پزشکان برگشتند چشمان خود را نبستم. تمام آنچه شنیدم این بود که یک نفر می گفت : « چه ی این بیمار را به سردخانه فرستاده است؟ » پزشکان از خود بیخود شده بودند. زمانی که مطمئن شدم از آن مکان دور شده ام چشمان خود را بستم و تا سه یا چهار روز دیگر بیدار نشدم. در بازه های زمانی طولانی به خواب رفتaه بودم و نمی توانستم صحبت کنم. در روز پنجم دوباره توانستم دستان و پاهای خود را حرکت دهم. پزشکان به من توضیح دادند که من با اشتباه به آنجا فرستاده شده بودم. آنان از طریق درمان به من کمک د که دوباره راه بروم. چیزی که از این تجربه آموختم این بود که نباید زمان خود را با انجام کارهای نادرست هدر بدهیم. به خاطر خودمان هم که شده باید کارهای خوب انجام دهیم. زیرا دنیای آن طرف همانند یک بانک است. هر اندازه که پس انداز کرده باشی در نهایت به همان میزان به دست می آوری.

زندگی پس از مرگ از دیدگاه

معاد واژهٔ عربی ست، به معنای رستاخیز یا دوباره برخاستن (پس از مرگ). باور به رستاخیز (معاد) یکی از اصول دین است. معاد هم و هم جسمانی است. معاد یکی از اصول دین و یکی از مهم ترین آن هاست. به شکلی که در قرآن(کتاب مقدس ) بعد از ایمان به خدا به چیزی به اندازهٔ معاد پرداخته نشده است. معاد در در دو بخش برزخ و آ ت بیان شده است. برزخ به دنیای میان دنیا و ا ت گفته می شود.طبق عقاید در این مرحله روح انسان به شکل کامل از بدن گرفته می شود. انسان در این مرحله کمی از جزای اعمال دنیایی اش را می بیند و این پدیده به شکل صورت واقعی اعمال است . زیرا در عقاید هر عملی که انسان مرتکب می شود در روح او حک می شود و در صورتی که اعمال او با توبه از روحش محو نگشته باشد می تواند این عمل حک شده در برزخ به شکل شخصی بر وی وارد می شود و می تواند اعمال خود را مشاهده کند.

زندگی پس از مرگ در مصر باستان

برای نخستین بار در دوران پادشاهی نوین مصر مصریان (حدود ۱۵۵۰ پیش از میلاد) از این متون استفاده شد و تا ۵۰ پیش از میلاد ادامه داشت. با توجه به این که مصریان باستان به زندگی پس از مرگ باور داشتند، نسخ مصوری از دست نوشته ها را، همراه با سایر وسایل مورد مصرف روزانه در کنار فرد درگذشته به خاک می سپردند تا در زندگی پسین و ضمن استفاده از دیگر وسایل، کتاب های مصوری را نیز برای مطالعه در اختیار داشته باشند. این دست نوشته های نگاره دار مصری امروزه به نام کتاب مردگان نیز، یاد می شوند.

زندگی پس از مرگ از دید ان

ویژگی‏های عالم برزخ این است که قبر یا بمنزله باغی از باغهای بهشت، یا حفره‏ای از حفره‏های جهنم خواهد بود، لذا سجاد(ع) فرمود: “ان القبر روضه من ریاض الجنه او حفره من حفر النیران”. (پیام قرآن، ج 5، ص 447، به نقل از تفسیر برهان، ج 3، ص 120.) یکی دیگر از خصایص عالم برزخ، سؤال در قبر است، صادق(ع) فرمود: من انکر ثلاثه اشیاء فلیس من شیعتنا: المعراج و المسأله فی القبر و الشفاعه؛ ی که سه چیز را انکار کند از شیعیان ما نیست، معراج، سؤال در قبر و شفاعت.(همان، ص 460.) یکی دیگر از ویژگی‏های قبر، فشار قبر است، البته مراد از قبر در اکثر اخبار، چیزی است که روح در آن در عالم برزخ قرار دارد.(بحارالانوار، ج 6، ص 271) هنگام مرگ روح نمی میرد, بلکه ارتباط خود را با بدن قطع می کند و بعد از مرگ بدن متلاشی می شود, امّا روح با قالب مثالی در عالم برزخ به زندگی خود ادامه می دهد.

زندگی پس از مرگ از دید قرآن

در آیه 99ـ 100سوره مؤمنون از زندگی پس از مرگ تا قیامت کبری که فاصلهء بین زندگی دنیا و قیامت است , با کلمهء برزخ تعبیر کرده است . بر اساس دل آیات و روایات رسیده از رسول اکرم و ائمهء اطهار علیهم السلام علمای در مورد وجودعالم برزخ و عذاب و نعمت اتّفاق نظر دارند. بدین معنی که انسان بلافاصله پس از مرگ وارد مرحله ای دیگر ازحیات و زندگی می گردد که همه چیز را حس می کند; از چیزهایی لذّت می برد و از چیزهایی دیگر رنج و البته لذّت ورنج انسان بستگی به افکار و اخلاق و اع در دنیا دارد. این زندگی برزخی ادامه دارد تا آن گاه که قیامت کبری بر پا شود.(مجموعه آثار شهید مطهری , ج 2 ص 513ـ 514 ) قرآن کریم دربارهء مؤمن (آل یاسین ) که در راه یاری فرستادگان حضرت عیسی در شهر انطاکیه به شهادت رسید می فرماید: .(یس (36 آیه 26ـ 27) رسول خدا در جنگ بدر پس از پیروزی مسلمانان و کشته شدن گروهی از سران قریش و انداختن بدن های آن ها در یک چاه , سر به درون چاه برد و به آن ها گفت : ما آن چه را خداوند به ما وعده داد, محقق یافتیم . آیا شما نیزوعده های خدا را راست یافتید؟ بعضی از اصحاب گفتند: یا رسول اللّه ! شما با کشته شدگان و مردگان سخن می گویید! مگر این ها سخن شما رادرک می کنند؟ فرمود: آن ها اکنون از شما شنواترند.(مجموعه آثار شهید مطهری , ج 2 ص 517)

زندگی پس از مرگ در عالم برزخ

در مورد چگونگی زندگی در عالم برزخ که آیا تنها روح است یا با بدن است , روشن ترین تصویر این است که : روح انسان بعد از مرگ و پایان زندگی دنیا, در جسم لطیفی قرار می گیرد که بسیاری از عوارض جسم و بدن مادی بر کنار است , ولی از آن نظر که شبیه جسم مادی است , به آن یا می گویند که نه کاملاًمجرّد است و نه مادّی محض , بلکه دارای یک نوع تجرّد برزخی است . به گفتهء بعضی از دانشمندان می توان آن راتشبیه به خواب کرد, در خواب های راستین روح انسان با استفاده از قالب , به نقاط مختلف پرواز می کند و مناظر رامی بیند و از نعمت ها بهره می گیرد و لذّت می برد و گاه مناظر هولناکی را مشاهده می کند و سخت متألّم می گردد وفریاد می کشد و از خواب بیدار می شود.(تفسیر نمونه , ج 14 ص 311 پیام قرآن , آیت اللّه مکارم , ج 5 ص 463)

زندگی پس از مرگ در برزخ چه مدت طول می کشد

همانطور که قبلا گفتیم برزخ، جهانی نو و زندگی تازه و جدیدی است که از هنگام مرگ هر انسانی شروع می‏شود و تا بر پایی روز قیامت ادامه دارد و با ب ایی قیامت، زندگی انسان در برزخ پایان می‏پذیرد یعنی برزخ دیگر ابدی نیست و برزخ دالان ورودی به قیامت کبری و نخستین منزل از منازل آ ت می‏باشد. در آیه‏ی 99 – 100 سوره‏ی مؤمنون چنین آمد، وقتی هنگام مرگ یکی از تبه‏کاران فرا رسید، درخواست برگشت می‏کند و خداوند با ردّ درخواست آنان، می‏فرماید: من وارئهم برزخ الی یوم یبعثون یعنی پشت سر آن‏ها برزخی است تا روزی (روز قیامت) که برانگیخته شوند. در روایات هنگامی که از معصوم(ع) پرسیده می‏شود، برزخ چیست؟ می‏فرماید: القَبرُ منذ حینَ موته الی یومِ القیامهِ عالم برزخ همان عالم قبر است که از هنگام مرگ آغاز می‏شود و تا زمان ب ایی قیامت ادامه دارد(نورالثقلین، ج 3، ص 554). بنابر این، هم اکنون ـ که قیامت ب ا نشده ـ عالم برزخ وجود دارد و امری صرفاً ذهنی نیست و همه‏ آنان که مرده‏اند هم‏اکنون در آن جهان به سر می‏برند و آن دارای حیات و زندگی‏ای هستند که در ادامه‏ی زندگی دنیا است، از یک سو و شروع زندگی و حیاتی است که مرگی برای آن تصور ندارد و امتداد آن، تا ابدیت می‏باشد. حالا کی قیامت می شود ما نمی دانیم .وخود این ندانستن و معلوم نبودن هم حکمت هایی دارد.

اثبت زندگی پس از مرگ از نتایج تحقیق ساوت همپتون بریتانیا

۱. موضوعات مرتبط با تجربه ی مرگ ظاهرا بسیار گسترده تر هستند از آن چه تا کنون فهمیده ایم، یا آن چه به عنوان تجربیات نزدیک به مرگ توصیف شده است. ۲. در برخی از بیمارانی که ایست قلبی داشتند، خاطرات هشیاری دیداری که سازگار با تجربیاتِ به اصطلاح “خارج از بدن” هستند، ممکن است با رخدادهای واقعی مطابقت داشته باشند. ۳. آدم های زیادی می توانند تجربه ی واضحی از مرگ داشته باشند، اما به دلیل اثرات آسیب مغزی یا داروهای آرام بخش روی مدارهای حافظه، نمی توانند آن را به خاطر بیاورند. ۴. عباراتی که بسیار استفاده می شوند اما هنوز به لحاظ علمی مبهم هستند مثل تجربیات نزدیک به مرگ و وج از بدن، ممکن است برای توصیف تجربه ی واقعی مرگ کافی نباشند. پژوهش های آتی باید روی ایست قلبی که به لحاظ بیولوژیکی مترادف با مرگ است، تمرکز کنند نه روی ح های پزشکیِ بد تعریف شده که گاهی به عنوان ح های “نزدیک به مرگ” از آنها یاد می شود. ۵. تجربه ای که شخص از مرگ به یاد می آورد، استحقاق یک تحقیق واقعی و بدون تعصب را دارد.