تمدن ی مدینه فاضله انسانهای آینده

با توجه به اهمیت محتوای وبلاگ تمدن ی مدینه فاضله انسانهای آینده خواهشمند است چنانچه عناوین و مطالب مندرج را نا مناسب و خلاف موازین اخلاقی و یا قوانین می دانید بر روی گزینه درخواست حذف کلیک نمائید. بدیهی است مسئولیت کلیه اطلاعات پست و وبلاگ نمایش داده شده با عنوان تمدن ی مدینه فاضله انسانهای آینده برعهده مرجع و منبع اصلی آن میباشد. و یاسمین هیچ گونه مسئولیتی در قبال مطالب ندارد.

1- جواب به یک شبهه سلطنت طلب ها در مورد آلودگی هوای تهران

1_ جواب به یک شبهه سلطنت طلب ها در مورد آلودگی هوای تهران

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

وقتی تهران دچار آلودگی هوا می شود هر دنبال دلیلی برای این امر می گردد و را ارهای را پیشنهاد می کند یکی می گوید که علت آلودگی هوا بنزین نامرغوب است فردی دیگر می گوید که علت آلودگی ها ماشین های تک سرنشین است یکی دیگر دلیل می آورد که علت آلودگی ها، ماشین های غیر استاندار است یکی دیگر علت آلودگی ها را ساختمان های بلند مرتبه می داند یکی دیگر علت آلودگی هوا را عدم توسعه حمل و نقل برقی یا هیبریدی می داند بعضی ها هم علت تاریخی می تراشند که این مسائل آلودگی بعد انقلاب به وجود آمد و قبل انقلاب ما با این معزل مواجه نبودیم و این نتیجه سوء مدیرت ها است.

علت آلودگی هوای تهران می تواند بسیاری از این موارد باشد ولی مطلب این مقاله من نسبت به این گروه آ است که این آلودگی ها را نتیجه سوء مدیرت های بعد انقلاب می دانند.

ادامه مطلب
برچسب ها : 1- جواب به یک شبهه سلطنت طلب ها در مورد آلودگی هوای تهران - آلودگی ,تهران ,انقلاب ,هوای ,هوای تهران ,آلودگی هوای ,مورد آلودگی ,شبهه سلطنت
1- جواب به یک شبهه سلطنت طلب ها در مورد آلودگی هوای تهران آلودگی ,تهران ,انقلاب ,هوای ,هوای تهران ,آلودگی هوای ,مورد آلودگی ,شبهه سلطنت
2- جواب به یک شبهه سلطنت طلب ها در مورد آلودگی هوای تهران

2_ جواب به یک شبهه سلطنت طلب ها در مورد آلودگی هوای تهران

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

بگذارید برای واضح شدن این مطلب یک کشور دارای برنامه در روش کشورداری را مورد بررسی فرار دهیم و آن کشور ایالات متحده می باشد.

پیشرفته ترین کشور دنیا می باشد و بزرگترین قدرت صنعتی و نظامی جهان است میزان تولید ناخالص داخلی حدود هجده هزار میلیارد دلار محاسبه شده است که رقم بسیار قابل توجه ای می باشد که میزان شدت صنعتی بودن این کشور را گوشزد می کند ولی با دارا بودن این همه کارخانه های بزرگ و عظیم این کشور به طور کل دچار معزل آلودگی هوا شهری نمی باشد.

علت نیز به نظر من واضح است و آن این مطلب می باشد که در اصول کشورداری خود، دارای برنامه اصولی بوده است و برای هر شهر یک وظیفه تعیین کرده است.

ادامه مطلب
برچسب ها : 2- جواب به یک شبهه سلطنت طلب ها در مورد آلودگی هوای تهران - کشور , ,مطلب ,آلودگی ,مورد ,دارای برنامه ,هوای تهران ,آلودگی هوای ,مورد آلودگی ,شبهه سلطنت
2- جواب به یک شبهه سلطنت طلب ها در مورد آلودگی هوای تهران کشور , ,مطلب ,آلودگی ,مورد ,دارای برنامه ,هوای تهران ,آلودگی هوای ,مورد آلودگی ,شبهه سلطنت
3- جواب به یک شبهه سلطنت طلب ها در مورد آلودگی هوای تهران

3_ جواب به یک شبهه سلطنت طلب ها در مورد آلودگی هوای تهران

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

خوب بعد این سخنان که بیان شد یکی از را ارها که باید مورد توجه قرار گیرد برای حل معزل آلودگی هوای شهری که به عنوان پایتخت می باشد، تقسیم امکانات در ای دیگر کشور خواهد بود که می تواند بهترین آن حداقل تغییر پایتخت باشد که اگر ی مثلا اهل سیاست است یا کار اداری مهم با مراکز اصلی و کشورداری دارد به شهری که دچار معزل آلودگی هوا است نرود و این خود تأثیر مهمی در کاهش فوج هجوم جمعیت به آن شهر دارد.

حال که ایده تغییر پایتخت مورد بحث قرار گرفت کدام شهر برای پایتخت کشور بهتر می نماید به نظر من پایتخت آینده کشور باید حائض این شرایط باشد تا بتواند پایتخت آینده کشور در نظر گرفته شود که این شرایط بدین شرح می باشد.

ادامه مطلب
برچسب ها : 3- جواب به یک شبهه سلطنت طلب ها در مورد آلودگی هوای تهران - پایتخت ,کشور ,مورد ,آلودگی , ,هوای ,آلودگی هوای ,پایتخت ,پایتخت آینده ,تغییر پایتخت ,آینده کشور
3- جواب به یک شبهه سلطنت طلب ها در مورد آلودگی هوای تهران پایتخت ,کشور ,مورد ,آلودگی , ,هوای ,آلودگی هوای ,پایتخت ,پایتخت آینده ,تغییر پایتخت ,آینده کشور
4- جواب یک شبه: ایران بعد از یا ایران قبل از کدام از لحاظ تمدن، شکومندتر بودند؟؟؟؟

4_ جواب یک شبه: ایران بعد از یا ایران قبل از کدام از لحاظ تمدن، شکومندتر بودند؟؟؟؟

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

او در جواب بنده نام چندین دانشمندان ایران باستان را بالا ه نام برد که این افراد را شامل

می شدند: اسکیلاس، آرتاخه، استانس، فرغان، جهن برزین، برازه و مانی.

بنده در جواب ایشان ابتدا از مانی شروع که بین این ها خیلی مشهور است او ادعای ی داشت و ی که ادعای ی دارد را در عرف دانشمند نمی خوانند دومی اسکیلاس است که اصلا ایرانی نیست و یونانی می باشد که در دربار داریوش اول خدمت می کرد و دریانورد بود سومی استانس که یک شیمدان بود که مطلب چندانی در مورد او نیافتم جزء این که دانش او بیشتر شبیه افسانه می نمود الباقی هم معمار بودند که بین آنها آرتاخه معروفتر بود که کانال آثوس را در یونان در هنگام یورش خشایارشا با فرد دیگری به نام بوبراندا ساخت الباقی، برازه زنده کننده شهر فیروزآباد و فرغان سازنده تاق را و جهن برزین سازنده تاق تاقدیس می باشند.

در مرحله دوم این افرادی که ایشان بیان داشتند هرگز کف و هم اندازه افرادی که بنده از تمدن ی مد نظرم بوده نیستند زیرا اولا افرادی که مد نظر بنده هستند اطلاعات فراوانی در مورد آنها می توان در سایت ها و وبلاگ ها و فضای مجازی و منابع نوشتاری یافت آن هم با سند متقن، در حالی که این افرادی که ایشان نام بردند این گونه نمی نمایند.

ادامه مطلب
برچسب ها : 4- جواب یک شبه: ایران بعد از یا ایران قبل از کدام از لحاظ تمدن، شکومندتر بودند؟؟؟؟ - افرادی ,جواب ,بنده , ,ایشان ,ادعای ی ,شکومندتر بودند؟؟؟؟ ,تمدن، شکومندتر ,لحاظ تمدن، , کدام ,تمدن، شکومندتر بودند؟؟؟؟ ,لحاظ تمدن، شکومندتر
4- جواب یک شبه: ایران بعد از یا ایران قبل از کدام از لحاظ تمدن، شکومندتر بودند؟؟؟؟ افرادی ,جواب ,بنده , ,ایشان ,ادعای ی ,شکومندتر بودند؟؟؟؟ ,تمدن، شکومندتر ,لحاظ تمدن، , کدام ,تمدن، شکومندتر بودند؟؟؟؟ ,لحاظ تمدن، شکومندتر
نظام آموزشی ی

نظام آموزشی ی

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

نظام آموزشی قدیم حوزه های علمیه که یادگاری از نظام آموزشی تمدن ی است امتحان خود را به خوبی در طول تاریخ نشان داد و دانشمندان بزرگی از این طریق به وجود آمدند که خدمات وسیعی به علم د و همچنین این نظام آموزشی هویت ما و روش بومی ما برای رشد و تعالی است که ما باید برای احیای تمدن ی به آن توجه کنیم. البته اگر ما بتوانیم آن را مدرن سازی کنیم شاید بتوانیم به اه خود برسیم حال من متدهای این نظام را می شمارم که امید است مورد تأمل قرار گیرد.

ادامه مطلب
برچسب ها : نظام آموزشی ی - نظام ,آموزشی , ی ,نظام آموزشی ,تمدن ی ,آموزشی ی ,نظام آموزشی ی
نظام آموزشی ی نظام ,آموزشی , ی ,نظام آموزشی ,تمدن ی ,آموزشی ی ,نظام آموزشی ی
1- جواب یک شبه: ایران بعد از یا ایران قبل از کدام از لحاظ تمدن، شکومندتر بودند؟؟؟؟

1_ جواب یک شبه: ایران بعد از یا ایران قبل از کدام از لحاظ تمدن، شکومندتر بودند؟؟؟؟

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

خواستم در مورد مباحث تمدن ی سخن بگویم دیدم سخن گفتن در مورد این مباحث بدون جواب دادن به شبه ای که طرفداران ایران باستان، امروزه در جامعه ما نشر می دهند تکمیل نمی شود پس ابتدا لازم دانستم که به این شبه بپردازم.

در ابتدا این مطلب را بیان نمایم که دوستان عزیز، مطلب بنده در حقیقت یک مناظره می باشد که برگرفته از یک مناظره واقعی که بین من و یک نفر دیگر به وجود آمد نوشته، و شکل گرفته است.

روزی یک نفر به بنده این مطلب را بیان نمود که آقا، ما قبل از یک امپراطوری عظیم بودیم، یک ملت بسیار متمدن بودیم ولی بعد از با حمله عرب ها به ایران تمدن بزرگ ما از بین رفت و عرب ها کشور ما را به ویرانی بردند و ن ما را به بردگی کشیدند و دوران سیاهی و عقب ماندگی ما شروع شد.

ادامه مطلب
برچسب ها : 1- جواب یک شبه: ایران بعد از یا ایران قبل از کدام از لحاظ تمدن، شکومندتر بودند؟؟؟؟ - ,مطلب ,جواب ,شکومندتر بودند؟؟؟؟ ,تمدن، شکومندتر ,لحاظ تمدن، , کدام ,تمدن، شکومندتر بودند؟؟؟؟ ,لحاظ تمدن، شکومندتر
1- جواب یک شبه: ایران بعد از یا ایران قبل از کدام از لحاظ تمدن، شکومندتر بودند؟؟؟؟ ,مطلب ,جواب ,شکومندتر بودند؟؟؟؟ ,تمدن، شکومندتر ,لحاظ تمدن، , کدام ,تمدن، شکومندتر بودند؟؟؟؟ ,لحاظ تمدن، شکومندتر
2- جواب یک شبه: ایران بعد از یا ایران قبل از کدام از لحاظ تمدن، شکومندتر بودند؟؟؟؟

2_ جواب یک شبه: ایران بعد از یا ایران قبل از کدام از لحاظ تمدن، شکومندتر بودند؟؟؟؟

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ایشان در جواب گفتند که حکیم توس اتفاقا در تعصب به فرهنگ و تمدن ایران باستان بسیار مجد بوده است به خاطر همین این آثار را به نظم درآورد که این میراث عظیم ایران باستان از بین نرود و این اشعاری که شما می فرماید به ایشان منسوب است و در نسخ اصلی شاهنامه موجود نیست.

بنده در جواب ایشان گفتم که من این اشعار را در شاهنامه خوانده ام شما ادعا کرده اید که این اشعار منسوب است باید برای آن دلیل بیاورید. بنده نسخه شناس یا ادیب نیستم که بخواهم در مورد آن بحث کنم ولی بیا عقلی بحث کنیم.

ادامه مطلب
برچسب ها : 2- جواب یک شبه: ایران بعد از یا ایران قبل از کدام از لحاظ تمدن، شکومندتر بودند؟؟؟؟ - جواب , ,ایشان ,ایران باستان ,شکومندتر بودند؟؟؟؟ ,تمدن، شکومندتر ,لحاظ تمدن، , کدام ,تمدن، شکومندتر بودند؟؟؟؟ ,لحاظ تمدن، شکومندتر
2- جواب یک شبه: ایران بعد از یا ایران قبل از کدام از لحاظ تمدن، شکومندتر بودند؟؟؟؟ جواب , ,ایشان ,ایران باستان ,شکومندتر بودند؟؟؟؟ ,تمدن، شکومندتر ,لحاظ تمدن، , کدام ,تمدن، شکومندتر بودند؟؟؟؟ ,لحاظ تمدن، شکومندتر
3- جواب یک شبه: ایران بعد از یا ایران قبل از کدام از لحاظ تمدن، شکومندتر بودند؟؟؟؟

3_ جواب یک شبه: ایران بعد از یا ایران قبل از کدام از لحاظ تمدن، شکومندتر بودند؟؟؟؟

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ایشان در جواب بنده این را بیان داشتند که تمدن ایرانی قبل از بسیار تمدن پرشکوهی بود ولی در اثر حمله اقوام مختلف به ایران این آثار علمی از بین رفت و چیزی از آن تمدن پرشکوه باقی نماند مثلا ایرانیان در دوران ساسانی جندی شاپور را بنیانگذاری کرده بودند و هزاران کتاب علمی را در آن گرد آورده بودند و به تدریس و علم آموزی و تحقیق علمی می پرداختند ولی عرب ها این و آثار علمی آن را از بین بردند.

سپس بر حرف خود تأکید کرد و این را دوباره بیان داشت که ایرانیان تمدن بزرگی قبل از داشتند و این عرب ها بودند که این تمدن را از بین برده و کشور را به ویرانی و یغما بردند.

بنده در جواب ایشان گفتم آن شکل که ما خو م مسلمین بعد از آنکه به جندی شاپور دست یافتند نه تنها آن را ویران ن د بلکه دست به نهضت ترجمه زده و کتب آن را به زبان عربی ترجمه د و این یکی از نقاط عطف آغاز تمدن ی بود در این بیشتر کتب علمی تمدن هند بود که مسلمانان به آن دست یافتند ولی نهضت ترجمه اصلی در کتابخانه اسکندریه انجام شد که کتب علمی تمدن یونان که پرشکوهترین تمدن باستانی بود در آنجا بود، و آن شکل که شما بیان کردید نبوده است.

ادامه مطلب
برچسب ها : 3- جواب یک شبه: ایران بعد از یا ایران قبل از کدام از لحاظ تمدن، شکومندتر بودند؟؟؟؟ - تمدن , ,علمی ,جواب , ,ترجمه ,جندی شاپور ,نهضت ترجمه ,علمی تمدن , جندی ,آثار علمی ,تمدن، شکومندتر بودند؟؟؟؟ ,لحاظ تمدن، شکومندتر
3- جواب یک شبه: ایران بعد از یا ایران قبل از کدام از لحاظ تمدن، شکومندتر بودند؟؟؟؟ تمدن , ,علمی ,جواب , ,ترجمه ,جندی شاپور ,نهضت ترجمه ,علمی تمدن , جندی ,آثار علمی ,تمدن، شکومندتر بودند؟؟؟؟ ,لحاظ تمدن، شکومندتر
جواب یک شبه: ایران بعد از یا ایران قبل از کدام از لحاظ تمدن، شکومندتر بودند؟؟؟؟

جواب یک شبه: ایران بعد از یا ایران قبل از کدام از لحاظ تمدن، شکومندتر بودند؟؟؟؟

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

خواستم در مورد مباحث تمدن ی سخن بگویم دیدم سخن گفتن در مورد این مباحث بدون جواب دادن به شبه ای که طرفداران ایران باستان، امروزه در جامعه ما نشر می دهند تکمیل نمی شود پس ابتدا لازم دانستم که به این شبه بپردازم.

در ابتدا این مطلب را بیان نمایم که دوستان عزیز، مطلب بنده در حقیقت یک مناظره می باشد که برگرفته از یک مناظره واقعی که بین من و یک نفر دیگر به وجود آمد نوشته، و شکل گرفته است.

روزی یک نفر به بنده این مطلب را بیان نمود که آقا، ما قبل از یک امپراطوری عظیم بودیم، یک ملت بسیار متمدن بودیم ولی بعد از با حمله عرب ها به ایران تمدن بزرگ ما از بین رفت و عرب ها کشور ما را به ویرانی بردند و ن ما را به بردگی کشیدند و دوران سیاهی و عقب ماندگی ما شروع شد.

بنده در جواب ایشان گفتم که اتفاقا بعد از نور علم و دانش بر ایران طلوع کرد و کشور ایرانی که فارغ از فرهیختگان بزرگ در علم و دانش بود تبدیل به یک مرکز تولید علم شد ما در دوران قبل از حتی یک مورخ نداشتیم که تاریخ ما را در این دوران بنویسد و تاریخ ما توسط یونانی ها و امثالهم، مثلا هرودد نوشته شده است. در حالی که ما کرور کرور انسان فرهیخته بعد از در ایران دیدیم، مانند زکریای رازی و ابن سینا و ابوالوفاء بوزجانی یا صوفی رازی یا ابوالعباس نیریزی یا جابر بن حیان و شعراء بزرگ مانند، فردوسی و خیام و عطار و مولانا و سعدی و حافظ و بسیاری دیگر و در محدیثین و فقهای بزرگ افرادی چون، شیخ صدوق و شیخ طوسی و غیره را داشتیم و البته مورخین بزرگی مثل مسعودی و بخاری و بیهقی، که مثلا بیهقی روزشمار دوران سلطان مسعود غزنوی را می نوشت در حالی که ما مورخینی که حتی دوارن قبل از را در ایران به شکل گذار بنویسند، نداریم.

ادامه مطلب
برچسب ها : جواب یک شبه: ایران بعد از یا ایران قبل از کدام از لحاظ تمدن، شکومندتر بودند؟؟؟؟ - ,دوران ,مطلب ,جواب ,بنده ,شکومندتر بودند؟؟؟؟ ,تمدن، شکومندتر ,لحاظ تمدن، , کدام ,تمدن، شکومندتر بودند؟؟؟؟ ,لحاظ تمدن، شکومندتر
جواب یک شبه: ایران بعد از یا ایران قبل از کدام از لحاظ تمدن، شکومندتر بودند؟؟؟؟ ,دوران ,مطلب ,جواب ,بنده ,شکومندتر بودند؟؟؟؟ ,تمدن، شکومندتر ,لحاظ تمدن، , کدام ,تمدن، شکومندتر بودند؟؟؟؟ ,لحاظ تمدن، شکومندتر
نگرش معتزله به ماجرای سقیفه

نگرش معتزله به ماجرای سقیفه

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

من همیشه در مورد فرق مختلف ی در مورد ماجرای سقیفه فکر می و این مسئله را واکاوی می تا اینکه در شب قدر ای از آن برای من روشن شد. حال دوست دارم که شما نیز به این مطالب توجه کنید.

معتزله حضرت را مانند یه افضل صحابه می دانند و البته این عقیده را پس از واکاوی تاریخ صدر و دوران ظهور و بررسی فضائل تک تک صحابه و قیاس آن با فضائل اول شیعیان یک عقیده کاملا عقلی می دانند و صغری قیاس یه را در مورد چگونگی تعیین خلیفه پس از ، می پذیرند.

ولی به کبری قیاس شیعیان خدشه وارد می کنند. حال سؤالی که مطرح می شود، محتوای آن کبری چیست؟ آن کبری این مطلب می باشد که عقل حکم می کند که افضل صحابه باید خلیفه بعد از باشد.

معتزله این حکم را، عقلی نمی دانند بلکه آنها معتقدند که آنچه عقل حکم می کند آن است که حتی مفضول نیز می تواند بر فاضل حاکم شود و به این صورت رأی سقیفه را، در مورد تعیین ابوبکر به عنوان خلیفه توجیه می کنند.

البته از دیدگاه معتزله آنچه مبرهن است آن است که آنها تشکیل سقیفه را برای تعیین خلیفه کاملا عقلی می دانند و به خود تشکیل سقیفه، اص می دهند و برخلاف اشاعره ذات سقیفه را مورد پذیرش ندارند و آن را اصیل نمی دانند و این بدان معنا است که معتزله رأی سقیفه را، مساوی اجماع مسلمین که فارغ از خطا است نمی دانند و فقط تشکیل سقیفه را برای تعیین خلیفه یک امر عقلی می دانند که طبق حکم عقل باید صورت می پذیرفت، که صورت پذیرفت.

برچسب ها : نگرش معتزله به ماجرای سقیفه - سقیفه ,دانند ,معتزله ,مورد ,خلیفه ,عقلی ,تعیین خلیفه ,ماجرای سقیفه ,تشکیل سقیفه ,برای تعیین ,کاملا عقلی ,برای تعیین خلیفه
نگرش معتزله به ماجرای سقیفه سقیفه ,دانند ,معتزله ,مورد ,خلیفه ,عقلی ,تعیین خلیفه ,ماجرای سقیفه ,تشکیل سقیفه ,برای تعیین ,کاملا عقلی ,برای تعیین خلیفه
نگرش اشاعره به ماجرای سقیفه

نگرش اشاعره به ماجرای سقیفه

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

من همیشه در مورد فرق مختلف ی در مورد ماجرای سقیفه فکر، و این مسئله را واکاوی می تا اینکه در شب قدر ای از آن برای من روشن شد. حال دوست دارم که شما نیز به این مطالب توجه کنید.

اشاعره درست برخلاف یه و معتزله حضرت را به عنوان افضل صحابه نمی پذیرند و این بدان معنا است که آنها صغری استدلال یه برای تعیین خلیفه بعد از را قبول ندارند، آنها به این امر معتقدند که افضلیت صحابه به ترتیب همان خلفای راشدین است.

البته مطلبی که در اینجا جالب می نماید آن است که اشاعره درست برخلاف معتزله، کبری استدلال یه در مورد تعیین خلیفه بعد از را می پذیرند، و آن مطلب، این می باشد: افضل صحابه باید خلیفه بعد از باشد.

آنچه از استدلال اشاعره مبرهن است این خواهد بود که این گروه از فرق ی، به مانند معتزله معتقد به این امر نیست که هدف از تشکیل سقیفه یک امر عقلی معتزله گونه برای نجات امت از تحیر باشد بلکه آنها به ماجرای سقیفه و ذات آن اص می دهند و ذات سقیفه را درست مساوی اجماع مسلمین برای تعیین خلیفه بعد از می دانند و پس از آن نیز این کبری را می چینند که، امت به خطا نمی رود و نتیجه نیز بسیار روشن خواهد بود.

برچسب ها : نگرش اشاعره به ماجرای سقیفه - سقیفه ,اشاعره , ,ماجرای ,خلیفه ,تعیین ,ماجرای سقیفه ,تعیین خلیفه ,برای تعیین ,استدلال یه ,درست برخلاف ,برای تعیین خلیفه
نگرش اشاعره به ماجرای سقیفه سقیفه ,اشاعره , ,ماجرای ,خلیفه ,تعیین ,ماجرای سقیفه ,تعیین خلیفه ,برای تعیین ,استدلال یه ,درست برخلاف ,برای تعیین خلیفه
م عان حرم شریف


برچسب ها : م عان حرم شریف
م عان حرم شریف
تحلیلی تاریخی از دوران رضا خانی براساس یک مناظره تاریخی

تحلیلی تاریخی از دوران رضا خانی براساس یک مناظره واقعی

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

در ابتدا این مطلب را بیان نمایم که دوستان عزیز، مطلب بنده در حقیقت یک مناظره می باشد که برگرفته از یک مناظره واقعی که بین من و یک نفر دیگر به وجود آمد نوشته، و شکل گرفته است.

روزی یک نفر به بنده از خدمات رضا خان به عنوان شاه مملکت، تعریف نمود او می گفت که رضا خان برای ما و نیروی نظامی نوین و طرح جامعه شهری و توسعه راه ها و غیره را به همراه آورد به طور کل فقط از او تعریف نمود.

بنده در جواب ایشان فرمودم که رضا خان هر کاری هم برای کشور انجام داد به نظر بنده فقط ظاهرسازی بود یعنی فقط کشور را در صورت و فقط در صورت به سبک غربی مدرن کرد ولی ما پیشرفت عمقی نیافتیم پیشرفتی که ما را به عنوان یک قدرت واقعی صنعتی و علمی و اقتصادی در دنیا مطرح کند بنابرین کشور ما ظاهر مدرن خود را که فقط ظاهر بود به بهای بخسی یعنی در قبال خام صادر منابع طبیعی و ثروت های ملی اش از جهان غرب یداری نمود در حالی که این جامعه به اصطلاح مدرن از درون به راستی که پوک بود و اگر نتیجه ای مثلا از هایش داشت یعنی همان نخبگان ی، آنها نیز به کشورهای غربی می رفتند بنابرین از این طریق نیز نفعی برای ملت حاصل نمی شد یعنی این تمدن مدرن تبدیل به توری غربی برای شکار نخبگانی شده بود که با پول ملت ایران درس خوانده بودند و به وت علمی رسیده بودند.

او در جواب این را مطرح کرد که سیصد هزار نفری رضا خان که در حد مدرنترین

های جهان بود ما را در نزد کشور خاورمیانه به عنوان یک قدرت مطرح کرده بود و کشور را بعد از سال ها، یکپارچه و به ناامنی ها و ج طلبی ها داخلی پایان داده بود.

ادامه مطلب
برچسب ها : تحلیلی تاریخی از دوران رضا خانی براساس یک مناظره تاریخی - کشور ,بنده ,یعنی ,مدرن ,مناظره ,غربی ,تعریف نمود ,مناظره واقعی ,خانی براساس ,تحلیلی تاریخی
تحلیلی تاریخی از دوران رضا خانی براساس یک مناظره تاریخی کشور ,بنده ,یعنی ,مدرن ,مناظره ,غربی ,تعریف نمود ,مناظره واقعی ,خانی براساس ,تحلیلی تاریخی
حفظ چادر انقل زینبی


برچسب ها : حفظ چادر انقل زینبی
حفظ چادر انقل زینبی
تحلیلی تاریخی از دوران رضا خانی براساس یک مناظره تاریخی

تحلیلی تاریخی از دوران رضا خانی براساس یک مناظره واقعی

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

در ابتدا این مطلب را بیان نمایم که دوستان عزیز، مطلب بنده در حقیقت یک مناظره می باشد که برگرفته از یک مناظره واقعی که بین من و یک نفر دیگر به وجود آمد نوشته، و شکل گرفته است.

روزی یک نفر به بنده از خدمات رضا خان به عنوان شاه مملکت، تعریف نمود او می گفت که ب رضا خان برای ما و نیروی نظامی نوین و طرح جامعه شهری و توسعه راه ها و غیره را به همراه آورد به طور کل فقط از او تعریف نمود.

بنده در جواب ایشان فرمودم که رضا خان هر کاری هم برای کشور انجام داد به نظر بنده فقط ظاهرسازی بود یعنی فقط کشور را در صورت و فقط در صورت به سبک غربی مدرن کرد ولی ما پیشرفت عمقی نیافتیم پیشرفتی که ما را به عنوان یک قدرت واقعی صنعتی و علمی و اقتصادی در دنیا مطرح کند بنابرین کشور ما ظاهر مدرن خود را که فقط ظاهر بود به بهای بخسی یعنی در قبال خام صادر منابع طبیعی و ثروت های ملی اش از جهان غرب یداری نمود در حالی که این جامعه به اصطلاح مدرن از درون به راستی که پوک بود و اگر نتیجه ای مثلا از هایش داشت یعنی همان نخبگان ی، آنها نیز به کشورهای غربی می رفتند بنابرین از این طریق نیز نفعی برای ملت حاصل نمی شد یعنی این تمدن مدرن تبدیل به توری غربی برای شکار نخبگانی شده بود که با پول ملت ایران درس خوانده بودند و به وت علمی رسیده بودند.

ادامه مطلب
برچسب ها : تحلیلی تاریخی از دوران رضا خانی براساس یک مناظره تاریخی - مدرن ,یعنی ,بنده ,مناظره ,غربی ,واقعی ,تعریف نمود ,مناظره واقعی ,خانی براساس ,تحلیلی تاریخی
تحلیلی تاریخی از دوران رضا خانی براساس یک مناظره تاریخی مدرن ,یعنی ,بنده ,مناظره ,غربی ,واقعی ,تعریف نمود ,مناظره واقعی ,خانی براساس ,تحلیلی تاریخی
م عین حرم

دوستان عزیز چون پسر بنده از م عین حرم شریف حضرت زینب سلام الله علیها هستند بنده برای اینکه از ایشان بابت این مجاهدتی که در برابر جبهه تحجر و انحراف ی دارند این پاوپوینت را درست که هم تشکری از زحمات ایشان در این مسئله کنم و هم تقدیری کنم از م عین حرم و انی که در این راه مقدس به مقام عظمای شهادت نائل شدند.


دریافت

برچسب ها : م عین حرم - م عین
م عین حرم م عین
حفظ چادر انقل دینی

دوستان عزیز این یک پاو وینت زیبا است که بنده ساخته ام دوست دارم که شما آن را کنید و به تماشای آن بنشینید و سپس در مورد آن با کامنت های زیبایتان که برای بنده سر تا پا تقصیر می گذارید در ادامه کار مرا یاری نمایید ممنونم
دریافت

برچسب ها : حفظ چادر انقل دینی
حفظ چادر انقل دینی
چگونه به جنگ فن آوری برویم؟؟؟

چگونه به جنگ فن آوری برویم؟؟؟

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

امروز جهان غرب در دادن فرهنگ خود به کشورهای ی از جمله ایران عزیز ما بسیار سخاوتمند است و تمام تلاش خود را در این زمینه معطوف کرده است و میلیاردها دلار بابت آن ج می کند ولی در دادن فن آوری و پیشرفت علمی به ما بسیار بخیل و تنگ نظر می باشد همان طور که در قضیه فن آوری هسته ای آن را مشاهده فرمودید.

یکی از روش ویرانگر فرهنگی غرب برای از بین بردن اعتقادات مذهبی مردم ما و فروپاشی بنیان خانواده در ایران برنامه های ای می باشد. که متأسفانه در کشور ما بسیار فراگیر شده است به طوری وقتی به بعضی از ای ایران می رویم با صحنه ای بس عجیب مواجه می شویم، ساختمان ها از بس آنتن بشق به آن متصل شده است که به مانند جوجه تیغی شده است.

حال برای مبارزه با این تک فرهنگی غرب باید چه کرد؟؟؟ یکی از این روش ها، روش اصل قرار دادن زندگی سنتی است که بنده در مورد آن در مطلبی دیگر صحبت نمودم. روش دیگر استفاده از تکنولوژی بر علیه تکنلوژی است که بنده می خواهم در مورد این روش دوم قدری صحبت کنم.

ادامه مطلب
برچسب ها : چگونه به جنگ فن آوری برویم؟؟؟ - آوری ,دادن , , برویم؟؟؟ ,آوری ,آوری برویم؟؟؟
چگونه به جنگ فن آوری برویم؟؟؟ آوری ,دادن , , برویم؟؟؟ ,آوری ,آوری برویم؟؟؟
زیان های رسمیت داشتن مراکز فساد و اء در کشور

زیان های رسمیت داشتن مراکز فساد و اء در کشور

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

بعضی از مردم متأسفانه معتقدند که اگر مراکز فساد و اء به مانند شرایطی که در حاکم بود در کشور رسمیت داشت این مسئله را مشخص می کرد که مرز بین انسان های خوب و انسان های بد در کشور مشخص می شد. یعنی انسانی که مؤمن و متدین بود واقعا مؤمن و متدین بود و انسانی که اهل فسق و فجور بود نیز کاملا مشخص می شد.

این تئوری یک نظریه کاملا اشتباه می باشد زیرا در کشوری که مراکز فساد باز باشد همه مردم حتی متدین نیز در خطر می باشند که به فسق و فجور کشیده شوند یعنی وقتی در جامعه قبح گناه ش ته شود همه مردم خواه یا ناخواه در ذهن آنها میل به گناه شکل می گیرد.

حال دوست دارم که شما دو شرایط را فرض نموده و سپس خود قضاوت نماید.

یکی، فردی که به دور از چشم دیگران به گناه شرب خمر در خلوت خود دست می زند و دیگری آنکه فردی یک مشروب خانه ی لو و پر زرق و برق و مجلل، با تمام امکانات رفاهی با سردری از شیشه در شهری از کشور ما دائر می کند در شرایط اول فقط فردی که خود مرتکب گناه شده از لحاظ اخلاقی و دینی آسیب می ببیند و لطمه ای به ی دیگر از لحاظ اخلاقی و دینی نمی زند.

ادامه مطلب
برچسب ها : زیان های رسمیت داشتن مراکز فساد و اء در کشور - کشور ,مراکز ,فساد ,گناه ,فردی ,متدین ,مراکز فساد ,لحاظ اخلاقی ,داشتن مراکز ,رسمیت داشتن ,رسمیت داشتن مراکز
زیان های رسمیت داشتن مراکز فساد و اء در کشور کشور ,مراکز ,فساد ,گناه ,فردی ,متدین ,مراکز فساد ,لحاظ اخلاقی ,داشتن مراکز ,رسمیت داشتن ,رسمیت داشتن مراکز
بررسی قانون چندهمسری از منظر دو دیدگاه فردگرایی و جامعه گرایی

بررسی قانون چندهمسری از منظر دو دیدگاه فردگرایی و جامعه گرایی

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

روشنفکران غربزده به قانون چندهمسری انتقاد دارند و آن را خلاف حقوق ن می دانند و علت آن نیز این می باشد که روشنفکران غربزده که تحت تأثیر شدید مکتب فردگرایی یا اص خواسته فرد هستند، البته این را بیان دارم که این مکتب هم اکنون غالب بر جامعه و تمدن غربی شده است، بنابرین به تبعیت از این مکتب مدعی هستند که هر زن خواهان این است که همسر او دست به تعدد زوجات نزند و چون فردگرایی غربی این خواسته را اصیل می داند، در نتیجه با قانون تعدد زوجات به مخالفت می پردازند.

بنده در جواب این جماعت روشنفکر دو دیدگاه را مطرح می کنم: 1ـ دیدگاه و خواسته هر فرد از جامعه ن که ظاهرا مخالف آن هستند که همسران آنها چند زن را به عنوان همسر اختیار کنند و در نتیجه همسر خود را با چند زن دیگر شریک شوند. 2ـ خواسته و مصلحت جامعه ن که به نوبه خود، مؤنث دارد و این مطلب را می گوید که در مواقع جنگ ها که تعداد ن از تعداد مردان بیشتر می شود یا در شرایط دیگر که جمعیت ن بی شوهر بالا می رود از مردانی که دستشان به دهانشان می رسد می خواهد که با اختیار چند همسر با حل معزل ن بی س رست، فقر و فساد و کمبود عاطفه را در کشور ریشه کن کنند.

ادامه مطلب
برچسب ها : بررسی قانون چندهمسری از منظر دو دیدگاه فردگرایی و جامعه گرایی - ن ,جامعه ,دیدگاه ,همسر ,فردگرایی ,خواسته ,قانون چندهمسری ,چندهمسری ,تعدد زوجات ,جامعه ن ,روشنفکران غربزده ,قانون چندهمسری ,بررسی قانون چندهمسری
بررسی قانون چندهمسری از منظر دو دیدگاه فردگرایی و جامعه گرایی ن ,جامعه ,دیدگاه ,همسر ,فردگرایی ,خواسته ,قانون چندهمسری ,چندهمسری ,تعدد زوجات ,جامعه ن ,روشنفکران غربزده ,قانون چندهمسری ,بررسی قانون چندهمسری
به روز شده ها
اتفاقی
با توجه به اهمیت محتوای سایت خواهشمند است چنانچه عناوین و مطالب مندرج در سایت را نا مناسب و خلاف موازین اخلاقی و یا قوانین می دانید بر روی گزینه درخواست حذف کلیک نمائید. بدیهی است یاسمین فقط منتشر کننده مطالب با ذکر منبع بوده و هیچ گونه مسولیتی در خصوص مطالب نشر داده شده ندارد.
All rights reserved. © Yasamin 2016-2017